Daza González, María Teresa Autor
Development of executive functions in late childhood and the mediating role of cooperative learning: A longitudinal study
- Segundo-Marcos R.
- Carrillo A.M.
- Fernández V.L.
- González M.T.D.
Cognitive Development - 1/7/2022
- CiteScore: 3,4 (2021)
- SJR: 0,949 (2021)
- SNIP: 1,187 (2021)
Positive symptoms of schizophrenia and their relationship with cognitive and emotional executive functions
- Pamela Ruiz-Castañeda
- Encarnación Santiago Molina
- Haney Aguirre Loaiza
- María Teresa Daza González
Cognitive Research: Principles and Implications - 12/08/2022
- ORCID
Improving phonological skills and reading comprehension in deaf children: A new multisensory approach
- María Teresa Daza Gonzalez
- Jessica Phillips-Silver
- Nahuel Gioiosa Maurno
- Laura Fernández García
- Pamela Ruiz-Castañeda
Scientific Studies of Reading - 30/06/2022
- CiteScore: 6,8 (2021)
- SJR: 1,923 (2021)
- SNIP: 2,447 (2021)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Affect intensity and gender differences in the functioning of attentional networks in university students
- Merchán A.
- Ruiz-Castañeda P.
- Daza M.T.
Personality and Individual Differences - 1/7/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- Factor Impacto JCR: 3,95 (2021)
- CiteScore: 4,9 (2020)
- SJR: 1,328 (2020)
- SNIP: 1,422 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 4,276
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, SOCIAL
- Scopus
- ORCID
- Web of Science
Negative Symptoms and Behavioral Alterations Associated with Dorsolateral Prefrontal Syndrome in Patients with Schizophrenia
- Pamela Ruiz-Castañeda
- María Teresa Daza González
- Encarnación Santiago-Molina
Journal of Clinical Medicine - 31/07/2021
- Cuartil JCR: Q2 (2021)
- ORCID
- Web of Science
Promoting children's creative thinking through reading and writing in a cooperative learning classroom
- Segundo Marcos R.I.
- López Ferández V.
- Daza González M.T.
- Phillips-Silver J.
Thinking Skills and Creativity - 1/6/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 3,106 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 4,555 (2020)
- CiteScore: 5 (2020)
- SJR: 1,016 (2020)
- SNIP: 2,734 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,293
- Categorías JCR: EDUCATION & EDUCATIONAL RESEARCH
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
"Cool" and "Hot" Executive Functions in Patients With a Predominance of Negative Schizophrenic Symptoms
- Ruiz-Castaneda, Pamela
- Santiago-Molina, Encarnacion
- Aguirre-Loaiza, Haney
- Daza Gonzalez, Maria Teresa
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY - 5/11/2020
- Cuartil JCR: Q2 (2020)
- Factor Impacto JCR: 2,988 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,533 (2020)
- Impacto JCR a 5 años: 3,618
- Categorías JCR: PSYCHOLOGY, MULTIDISCIPLINARY
- Web of Science
- ORCID
Evaluación neuropsicológica de las funciones ejecutivas en pacientes con trastorno mental grave
- Martín Díaz, Olga
- Daza González, María T
- Santiago Molina, Encarnación
- Garrido Fernández, Pablo
- Ruiz Castañeda, Pamela
2020
- ORCID
- OAI-PMH
Cognitive Control at Age 3: Evaluating Executive Functions in an Equitable Montessori Preschool
- Phillips-Silver J.
- Daza M.T.
Frontiers in Education - 7/12/2018
- Categorías SJR: Education
- ORCID
- Scopus
Factors associated with the anxiety, subjective psychological well-being and self-esteem of parents of blind children
- Sola-Carmona J.
- López-Liria R.
- Padilla-Góngora D.
- Daza M.
- Aguilar-Parra J.
- Salido-Campos M.
PLoS ONE - 1/9/2016
- Cuartil JCR: Q1 (2016)
- Cuartil SJR: Q1
- Factor Impacto JCR: 2,806 (2021)
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,354 (2016)
- CiteScore: 5,3 (2020)
- SJR: 1,236 (2016)
- SNIP: 1,128 (2016)
- Impacto JCR a 5 años: 3,394
- Categorías JCR: MULTIDISCIPLINARY SCIENCES
- Categorías SJR: Agricultural and Biological Sciences (miscellaneous) (Q1); Biochemistry, Genetics and Molecular Biology (miscellaneous) (Q1); Medicine (miscellaneous) (Q1)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
Psicología de la percepción: cuaderno de prácticas de psicofísica María Teresa Daza González
Diferencias cualitativas en el procesamiento de palabras percibidas de forma consciente y no-consciente María Teresa Daza González
Consecuencias de la Afasia Infantil Adquirida en el Síndrome de Landau-Kleffner
- María Teresa Daza
- Eva María del Águila Martín
- Inmaculada Fernández Agís
Applied Linguistics Now [Recurso electrónico]: Understanding Language and Mind = La Lingüística aplicada actual: comprendiendo el lenguaje y la mente - 2009
- Dialnet
La percepción musical
- M. Encarnacion Carmona Samper
- María Teresa Daza
El cerebro musical - 2008
- Dialnet
La aptitud musical y su medida
- María Teresa Daza
- Jessica Phillips-Silver
El cerebro musical - 2008
- Dialnet
Apuntes de psicofísica
- María Teresa Daza
2008
- Dialnet
La atención: Un enfoque pluridisciplinar. (Vol. III)
- Juan José Ortells
- Carmen Noguera
- María Teresa Daza
2004
- Dialnet
Atención, memoria y el método de priming indirecto
- Bruce Milliken
- María Teresa Daza
La atención: Un enfoque pluridisciplinar. (Vol. III) - 2004
- Dialnet
Perception without awareness: The qualitative differences approach
- Ortells, J. J.
- Daza, M. T.
- Noguera, C.
- Carmona, E.
- Fox, E.
- Abad, M. J. F.
Advances in Psychology Research, Vol 16 - 2002
- ORCID
Summarizing frequent itemsets via pignistic transformation
- Guil-Reyes F.
- Daza-Gonzalez M.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 26/10/2011
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,338 (2011)
- SNIP: 0,773 (2011)
- ORCID
- Scopus
- Web of Science
An architecture proposal for adaptive neuropsychological assessment
- Antequera M.
- Daza M.
- Guil F.
- Juárez J.
- López-Crespo G.
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics) - 9/11/2009
- Impacto Normalizado por Categoría: 0,228 (2009)
- CiteScore: 1,8 (2020)
- SJR: 0,302 (2009)
- SNIP: 0,586 (2009)
- ORCID
- Web of Science
- Scopus
Este autor no tiene patentes.
The Executive Brain Battery (EB)
- Laura Fernández García
- María Teresa Daza González
- Jessica Phillips Silver
PsyArXiv Preprints - 16/02/2022
- ORCID
EFFECTIVENESS OF A READING MULTIMODAL TRAINING PROGRAM FOR DEAF CHILDREN
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
- Nanclares Simón, Adrián
15º Congreso SANP - 16ª Conferencia de Rehabilitación Neuropsicológica del NR-SIG-WFNR - 27/06/2019
EFECTIVIDAD DE UN PROGRAMA DE ENTRENAMIENTO COGNITIVO EN NIÑOS SORDOS
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Fernández García, Laura
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Nanclares Simón, Adrián
- Poghosyan Kirakosyan, Anahit
7th International Congress of Educational Sciences and Development - 24/04/2019
- OAI-PMH
- ORCID
CAPACIDAD DE APRENDIZAJE SECUENCIAL IMPLÍCITO EN NIÑOS OYENTES Y EN NIÑOS SORDOS CON Y SIN IMPLANTE COCLEAR
- Daza González, María Teresa
- Phillips-Silver, Jessica
- Gioiosa Maurno, Nahuel
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Fernández García, Laura
XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019
INFLUENCIA DE LA PRIVACIÓN AUDITIVA TEMPRANA EN EL DESARROLLO DE DISTINTOS ASPECTOS DE LA ATENCIÓN VISUAL
- Daza González, María Teresa
- Phillips Silver, Jessica
- Gioiosa Maruno, Nahuel
- Ruiz Castañeda, Pamela
- Fernández García, Laura
XI Congreso Nacional de Neuropsicología FANPSE - 7/03/2019
Índice h
Scopus: 8
Web of Science: 10
Índice i10
Scopus: 8
Web of Science: 10
Perfiles de autor
-
ORCID
-
Web of Science ResearcherID
-
Scopus Author ID
-
Dialnet id
Otros identificadores
-
URI Datos BNE
-
ISNI
-
VIAF
Proyectos de investigación en la UAL
-
Acrónimo PID2019-111454RB-I00Desde: 1 de junio de 2020Hasta: 31 de mayo de 2023Financiado por: Ministerio de Ciencia, Innovación y UniversidadesImporte de financiación: 96.800,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo PI-0882-2012Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo BSO2000-1411-C02-02Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo P07-SEJ-03214Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal
-
Acrónimo PSI2008-00565Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2004-01863Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EURRol: Investigador
-
Acrónimo SEJ2006-14723Desde: 1 de enero de 2020Hasta: 30 de junio de 2021Financiado por: Consejería de Economía, Conocimiento, Empresas y UniversidadImporte de financiación: 49.900,00 EUR
-
Acrónimo PSI2016-79437-RDesde: 30 de diciembre de 2016Hasta: 29 de diciembre de 2019Financiado por: Ministerio de Economía, Industria y CompetitividadImporte de financiación: 33.880,00 EURInvestigador Principal (IP)Rol: Investigador principal